Vandaag werd ik gebeld door NS dat Groenlinks niet langer actie hoefde te voeren tegen de dieseltreinen tussen Groningen en Zwolle. Dat was heel goed om te horen, al heeft het al met al toch wel heel lang geduurd.
De tijdelijk ingezette diesels worden gelukkig eindelijk weer omgewisseld met de elektrische treinen.
Jaren geleden was het namelijk druk in de Randstad en de elektrische treinen van Drenthe waren daar harder nodig....Woest was ik. Het zou maar 7 maanden duren zei de gedeputeerde, het werden eerder 7 jaren..
Dat betekent dat ook de reistijd weer terug is op het oude niveau, want door de komst van de diesels werd de reistijd 2 minuten langer, dat wordt dus nu ook weer beter.
Dat is nog eens reistijdwinst, dat is heel wat beter dan bij Hoogeveen het spoor verleggen voor tientallen miljoenen, met een tijdwinst van 30 seconden..
En waarom kon de intercity ook al weer niet blijven stoppen...zou dat ook 1 minuut reistijd schelen?
donderdag 29 oktober 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
Fijn om te lezen dat de voorkeur wordt gegeven aan electrische treinen.
Het moet wel electriciteit zijn die afkomstig van elec. centrales.
Als de treinen aangedreven worden door windmolens en het waait niet dan komt de trein heel laat of helemaal niet aan.
Fijn dat er elec.centales staan die zorgt dat treinpassagiers mooi op tijd van bestemming aankomen.
Een reactie posten