zondag 14 februari 2010

Provincie en spoor.....Bats, Boem, Ho

De provincie had in het verleden niet veel te maken met het spoor.
Langzamerhand ga ik me afvragen of dat niet zo had moeten blijven, of ligt het aan deze gedeputeerde?
Het gedoe over het niet meer stoppen van de Schipholtrein lijkt geen uitzondering.
De provincie schijnt ook voorstander te zijn van het sluiten van station Bargeres. Dat zie je zelden of nooit dat ergens een station gesloten wordt. Kennelijk is dat in het verleden tussen rijk en gemeente zo geregeld en de provincie lijkt daar braaf achter aan te lopen...DE vraag is waarom?
De gedeputeerde is ook tegen de wil van diverse gemeenteraden, en de provinciale staten weer bezig geweest met een achterhoede gevecht , door toch weer te pleiten voor het opheffen van stops in Beilen, Hoogeveen en Meppel. Gelukkig was de Tweede Kamer er ook flauw van en maakten ze korte metten met het idee van de gedeputeerde. De vraag ook hier waarom doet de gedeputeerde dit?
Paar jaar geleden werd er ook een motie van GroenLinks aangenomen over het doortrekken van de lijn Zwolle- Emmen naar Groningen. Vanuit Groningen wordt daar al jaren voor gepleit en elke keer wordt er weer over een stukje nieuw spoor beslist.....maar vanuit Drenthe hoor ik helemaal niets meer...Toendertijd maakte ik het grapje , het is Bats , Boem, Ho....
De vraag ook hier weer: Waarom doet de gedeputeerde dit?

Geen opmerkingen: