Gisteren stelde ik vragen over de sluiting van station Bargeres in Emmen. Het is altijd de bedoeling van gemeente en provincie geweest om bij het openen van het nieuwe station Delftlanden tegelijk het oude station Bargeres te sluiten. Helemaal afbreken is zelfs het idee.
Dat idee is nu gelukkig van tafel.
Dat is de grote winst van deze vragen geweest. Natuurlijk ziet ook de provincie wel in dat de omgeving van station Delftlanden niet is, wat men jaren geleden gedacht had. Dan heb ik het allereerst over de wegen er naar toe. Die zijn nog niet aangelegd. Per openbaar bus vervoer helemaal niet bereikbaar.
Maar veel belangrijker is dat de huizen die gebouwd zouden worden in de wijk waar het station ligt er nog niet zijn. De gemeente heeft zelfs problemen met de project ontwikkelaar om uberhaupt door te gaan met de plannen, omdat het maar de vraag is of er kopers gevonden kunnen worden.
De tijd, zeker ten gevolge van de economische problemen, maar ook door de krimp van de bevolking heeft ons ingehaald. Op zich is het natuurlijk een goed idee, in een nieuwe wijk op tijd het openbaar vervoer aanbieden. Helaas is er nu een station, maar beetje overdreven, geen passagiers...
Daarom de vraag laat ook nadat de wegen rondom het nieuwe station in orde zijn, toch nog het oude station Bargeres open. De mensen uit de wijk Bargeres gaan natuurlijk veel liever, lekker dichtbij, naar hun oude station.
donderdag 25 november 2010
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
2 opmerkingen:
Het is allemaal wel waar wat je zegt, maar ik lees nergens met wie geregeld is dat het station Bargeres open blijft. Wie heeft die toezegging gedaan? Ik vraag dit omdat er de laatste tijd te veel tegenstrijdige berichten zijn over station Bargeres.
zowel de provincie, de gemeente, NS en Prorail hebben dat besloten.
Een reactie posten