Uurtje geleden zijn in Meppel handtekeningen aangeboden aan de NS. Morgen worden handtekeningen aangeboden in Hoogeveen en volgende week is Beilen aan de beurt.
De actiegroep van GroenLinks gaat door. Het onzalige plan van de NS om aan deze stations voor bij te rijden moet echt van tafel!!
De vertegenwoordigers van NS vonden dat er vandaag heel veel handtekeningen werden aangeboden, morgen in Hoogeveen zullen ze dan helemaal achter overslaan!
De NS heeft nog steeds geen toezeggingen gedaan. Het argument is ook nog steeds er stappen niet genoeg reizigers in/uit. Het is het ouderwetse denken dat aantallen het allerbelangrijkste zijn. Kwantiteit en kwaliteit, het blijft kennelijk moeilijk.
Op die manier van denken is het altijd zo dat dun bevolkte gebieden, zoals Drenthe, er bekaaid af komen. Natuurlijk wonen hier minder mensen dan in de Randstad, maar dat is toch niet het enige waar je naar kijkt....
Aantal jaren geleden werden ons de dieseltreinen in de maag gesplitst, omdat in de Randstad "onze" elektrische treinen nodig waren. Door de dieseltreinen moest de dienstregeling wel worden aangepast, want ze doen er wat langer over. Oftewel de reistijd werd minuten langer...
Nu willen ze zelfs de treinen niet meer laten stoppen, het is te gek voor woorden. Want wat is de reden? De NS wil de reistijd bekorten....
Dan vraag je je toch echt af, wie hier in de maling wordt genomen.
donderdag 12 maart 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten